Lederpodden

Hva er god krisekommunikasjon?

 - med 

Uansett bransje og størrelse på organisasjonen – er det en risiko for å bli rammet av en krise.

Les mer om episoden
Hva er god krisekommunikasjon?

Om episoden

Uansett bransje og størrelse på organisasjonen – er det en risiko for å bli rammet av en krise. En krise er en plutselig hendelse som setter organisasjonen under et ekstremt press.

Det kan handle om ulykker, påstander om lovbrudd, data på avveier, arbeidsmiljø, underslag og andre uønskede hendelser som skaper negativ oppmerksomhet. En avgjørende del av det å håndtere en krise er å ha en strategi for krisekommunikasjon eksternt og internt. Den instinktive reaksjonen for mange ledere er å gjemme seg eller å la seg styre av følelser når krisen rammer. Noe som for mange har vist seg å være en fatal strategi.

Klønete formulerte budskap, bruk av feil ord eller mangel på ydmykhet, kan i verste fall føre til at en leder må gå eller at bedriften ødelegger sitt omdømme.

I denne episoden av Lederpodden får du møte Elisbeth Skarsbø Moen som til daglig jobber med toppledere i akutte kriser. Elisabeth deler sine erfaringer og gir praktiske råd til hva du som leder bør foreta deg før og under en krise. Samt hvordan du kan trene organisasjonen slik at den er best mulig rustet til å møte det uventede.

Elisabeth Skarsbø Moen har over 20 års erfaring fra VG og NRK, og jobber i dag som seniorrådgiver i ZYNK med noen av landets største virksomheter på kundelista.

Ja takk!

Jeg ønsker å motta Lederpoddens nyhetsbrev hver fredag.
For annonsering og kommersielle samarbeid, kontakt Elin i Moderne Media AS på elin@modernemedia.no.
Tilbakemelding og tips kan sendes til lederpodden@execu.no.
Hør Lederpodden på:
Følg Tor Åge på:
Se alle episoder
Vi bruker cookies og dine data til å forbedre nettsiden vår, tilpasse og måle reklame, innhold og kommunikasjon. Du kan kontrollere hvilke data vi får behandle ved å administrere cookies og lese mer i vår personvernerklæring.